Camille Thomas biolontxeloaren izarrak Fazil Sayren obra antibeliko bat interpretatuko du Euskadiko Orkestraren hurrengo kontzertuetan

Interprete franko-belgikarrak ‘Never Give Up’ biolontxelorako kontzertua eskainiko du, Fazil Say konpositore turkiarrak espresuki berarentzat idatzia. Thomas oso ezaguna da pandemian Parisko teilatuetan biolontxeloa jotzen egin zituen bideoak biralak egin zirelako.
Haydn eta Schmidten bi sinfonia erabat ezberdinek osatuko dute Katharina Müllner austriarrak zuzendutako kontzertu-programa, eta Donostia, Bilbo eta Iruñeko kontzertuetarako sarrerak salgai daude, 10 eta 40 euro bitartean.
Euskadiko Orkestrak 2025/26 Denboraldi Sinfonikoaren hurrengo programa aurkezten du; kontzertuak datozen egunotan izango dira ohiko lau hiriburuetan: astelehenean, azaroak 10, Donostiako Kursaal Auditoriumean; asteartean, azaroak 11, Gasteizko Jesus Guridi Kontserbatorioan; asteazkenean, azaroak 12, Iruñeko Baluarte Auditoriumean; ostegunean, azaroak 13, berriz Kursaal Auditoriumean; eta ostiralean, azaroak 14, Bilboko Euskalduna Jauregian. Kontzertu guztiak 19:30ean izango dira.
‘Schmidt / Say’ izenburudun Denboraldiko bigarren programa honek agian horren ezagunak ez diren baina interes handia sortzen duten bi sortzaileren unibertsoan barneratuko gaitu.
Joseph Haydnen 83. Sinfoniaren klasizismo estilizatuaren ostean, Fazil Say pianojole birtuoso bikainak konpositore gisa duen alderdia ezagutuko dugu. Turkiarra bakearen eta kulturarteko elkarrizketaren defendatzaile sutsua da eta, hain zuzen ere, alderdi horri lotuta dago programa honetan aurkeztuko den obra. 2017an, Sayk Never Give Up lana idatzi zuen 2015 eta 2017 artean Europa eta Turkia astindu zituzten atentatu terroristei erantzun artistikoa emateko. «Aireportuak, kontzertu-aretoak, futbol-zelaiak, kaleak... ia egunero halakoak gertatzen zirela zirudien. Gure bizitzan benetan garai ilunak izan ziren haiek», gogorarazi du Sayk. «Nahasmendu haren erdian kontzertu hau idatzi nuenean, erresilientzia erakutsi nahi izan nuen: inoiz ez dugula amore emango eta beti mundu ederragoa eta baketsuagoa lortzeko itxaropena egongo dela». Gainera, lan honek inpaktu handiko zatiak biltzen ditu. Bigarren mugimenduan, adibidez, konpositoreak metrailadore baten soinuak sartu zituen —partituran «kalashnikov» gisa jasota daude— eta biolontxeloak Turkiako musika-tresna tradizional baten, kavalen, tinbrea imitatzen du.
Obra Camille Thomas instrumentuaren izar franko-belgikarrarentzat idatzi zen, eta kontzertu hauetan izango dugu gurekin interpretatzeko. Thomas, 2017tik Deutsche Grammophon taldeko artista esklusiboa, bere belaunaldiko interprete karismatikoenetako batean bihurtu da. Berlinen eta Weimarren Stephan Forck, Frans Helmerson eta Wolfgang-Emanuel Schmidt bezalako maisuekin hezia, nazioarteko ibilbide oparoa egin du Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, Belgikako Orkestra Nazionala, NHK Symphony eta Washington National Symphony Orchestra bezalako orkestrekin batera, Paavo Järvi eta Kent Naganoren zuzendaritzapean, besteak beste. Thomasek “Feuermann” (1730) Stradivarius ospetsua jotzen du, Nippon Music Foundationek utzita. Azken urteotan, bereziki ezagun eta enblematiko egin da Parisko teilatuetan egin dituen bideoengatik, eta mundu osoan zehar mugitu diren irudi eder ahaztezinak utzi ditu.
Jarraian, Euskadiko Orkestra lehen aldiz barneratuko da Franz Schmidten mundu sinfonikoan. Izandako harreman politiko okerrek bere erreputazioa ilundu zuten arren, azken urteotan haren musika aldarrikatzen ari dira. XX. mendeko Brucknerren oinordeko espiritual izendatu dute. Haren 4. Sinfonia –1933an alaba Emmaren izenean sortutakoa requiem gisa eta Vienan amaitu zuena– lirismo handiko sorkuntza-lana da. Zuzendaria Katharina Müllner izango da. Vienakoa da eta Deutsche Oper am Rheineko kaperako gaur egungo maisua.
Sarreren salmenta
Kontzertu guztietarako sarrerak salgai daude, Gasteizkorako izan ezik, euskadikoorkestra.eus webgunean eta auditoriumetako leihatila eta webguneetan, 10 eurotik aurrera.
Kontzertu hauen lankidea










