Astelehena 10 Abendua, 2018

Europako erdiguneko bira arrakastatsua txalo artean amaitu da Bregenzen

Europako erdiguneko bira arrakastatsua txalo artean amaitu da Bregenzen

Robert Treviño: “Oso harro nago Orkestraz eta bira honetaz, kalitate oso altuarekin aurkeztu gara eta horrek erakusten du zein momentu artistiko onean gauden”.

Municheko Herkulessaaletik pasa ostean, Euskadiko Orkestra Sinfonikoa Austriara itzuli zen, eta Konstantza lakuaren ertzera bertaratu zen, Bregenz hirira. Bertan eskaini zuen larunbatean Orkestrak bira honetako hirugarren eta azken kontzertua Festspielhausen, kultur jarduera handia duen hiri austriarreko aretoan. 1.600 lagunentzako tokia dago entzunaretoan, baina txiki geratu zen euskal orkestrarentzat. Kultur zentro hau bereziki ezaguna da udako musika klasiko Jaialdiagatik, Europako laku-eszenatoki handienean gertatzen dena, eta 7.000 lagunentzako harmaila ikusgarria duena.

Kontuan hartuz Bregenz konkistatzeko eremu berri bat zela, Orkestrak kartarik onena gordea zuen: Vadim Gluzman sona handiko biolinjolearen eskutik Prokofieven Biolinerako 2. kontzertuaren interpretazioa. Orkestra kontzertu-egitarau handi batekin (Sorozabal, Prokofiev eta Mahler) eta garrantzia handiko bi solistarekin aurkeztu zen: Mojca Erdmann sopranoa, kontzertu guztietan ondoan izan duguna, eta arestian aipatutako Vadim Gluzman. Hori guztia Orkestraren titularrak zuzenduta, Robert Treviñok.

Berriz ere Pablo Sorozabal euskal konpositorearekin ireki genuen kontzertua. Bere Zazpi Liederretako hiru abestu zituen Erdmann sopranoak, eta publikoarentzat sorpresa bikaina izateaz gain, oso modu koherentea da bira honetako eszenatokietan aurkezteko. Izan ere, Sorozabalek Leipzigen idatzi baitzuen obra hau 20ko hamarkadan, eta Alemaniako eta Erdialdeko Europako kulturaren zale zen bera. Azken egunotan kontatu dugun moduan, Sorozabal programan eramateak argi uzten du Euskadiko Orkestra Sinfonikoak euskal kulturaren enbaxadore-paperarekin duen konpromisoa. Eta hala egin zuen larunbatean ere, Heinrich Heine poeta alemaniarrak aurretik idatzitako eta ondoren euskarara itzulitako poemak ezagutzera emanez, Sorozabalen musikarekin, euskal erritmo eta doinuz josia.

Vadim Gluzmanek hartu zuen lekukoa Prokofiev interpretatzeko. Biolinjole israeldarra oso ezaguna da mundu osoan bere emanaldiengatik, beti itzal handiko zuzendariekin egiten dituenak, eta lehen mailako orkestrez inguratuta. Horregatik oso garrantzitsua da azpimarratzea larunbat goizeko entsegua hasi bezain pronto Treviño Maisuari esan izana “orkestra oso ona” zuela; ondoren urrunago joan zen esanez “Espainiako onena eta Europako onenetakoa” zela. 1935ean Madrilen estreinatu zen Prokofieven partitura konplexua maisutasunez, dotoreziaz eta bertutez interpretatu zuen Vadim Gluzmanek, berak bakarrik dakien moduan. Biolinjoleak orain dela gutxi elkarrizketa batean adierazi zuen berarentzat musikari izatearen gauzarik garrantzitsuena dela “gai izatea gure emozio, pentsamendu eta esperientziak soinuaren bidez helarazteko”. Eta publikoaren erantzunari erreparatuta, argi dago Gluzman oso urrun iritsi zela eta barruraino sartu zela publikoaren erraietan. Hori bai, eutsi egin zion bisik eman gabe.

Bigarren zatian, biraren gainontzeko partean bezalaxe, Orkestra Mahlerren Laugarren sinfonian zentratu zen. Treviñok dena eman zuen eta Orkestrari beste interpretazio bikain bat atera zion, publikoak asko txalotu zuena. Ondoren bisak iritsi ziren, bira honetan ohikoak izan direnak: R. Straussen ‘Morgen’ Mojca Erdmannekin eta G. Gimenez sevillarraren La Boda de Luis Alonsoren ‘Intermezzo’-a. Kontzertuak bi ordu eta erdi iraun zuen.

 

Europako erdigunera egindako bira amaitu da

 

Hiru kontzertu izan dira guztira, bi Austrian (Linz eta Bregenz) eta bat Municheko Herkulessaal areto enblematikoan, guztiak tradizio musikal handiko eszenatokiak. Orkestrak uneoro uztartu ditu euskal musika (Aita Donostia eta Sorozabal) eta unibertsala (Elgar, Prokofiev eta Mahler), zailtasun handiko obrak, eta konpromiso handia eskatzen dutenak. Horregatik, lanpetuta eduki gaituen bira honen ostean, zuzendari nagusi Oriol Roch eta zuzendari titular Robert Treviño Orkestra osoari zuzendu ziren goizeko entseguan: “Zorionak Orkestra guztiko kideei egin duzuen lanagatik; oso harro gaude erakutsi duzuen mailaz. Kalitate altua erakutsi dugu uneoro eta horrek baieztatu egin du momentu artistiko oso garrantzitsu batean aurkitzen garela”. Oriol Rochek dagoeneko iragarri du bira berriak egiteko lanean ari dela Orkestra.

Hurrengo ekitaldiak

Kontzertuak eta Sarrerak Urtarrila

1 Ar
2 Az
3 Og
4 Or
5 Lr
6 Ig
7 Al
8 Ar
9 Az
10 Og
11 Or
12 Lr
12 urtarrila, 2019 Larunbata, 11:00 h.
Miramongo Matinéeak 7. Matinéea: Waimea Laukotea Donostia / San Sebastián
7. Matinéea: Waimea Laukotea
13 Ig
14 Al
15 Ar
16 Az
17 Og
18 Or
19 Lr
19 urtarrila, 2019 Larunbata, 19:30 h.
Beste jarduera batzuk ABAO: I Lombardi alla prima crociata Riccardo Frizza Bilbao/Bilbo
ABAO: I Lombardi alla prima crociata
20 Ig
21 Al
22 Ar
22 urtarrila, 2019 Asteartea, 19:30 h.
Beste jarduera batzuk ABAO: I Lombardi alla prima crociata Riccardo Frizza Bilbao/Bilbo Sarrerak erosi
ABAO: I Lombardi alla prima crociata
23 Az
24 Og
24 urtarrila, 2019 Osteguna, 09:45 h.
Musika Gela Eskola kontzertuak: Isiltasunaren haitzuloa Donostia / San Sebastián
Eskola kontzertuak: Isiltasunaren haitzuloa
25 Or
25 urtarrila, 2019 Ostirala, 19:30 h.
Beste jarduera batzuk ABAO: I Lombardi alla prima crociata Riccardo Frizza Bilbao/Bilbo Sarrerak erosi
ABAO: I Lombardi alla prima crociata
26 Lr
26 urtarrila, 2019 Larunbata, 11:00 h.
Miramongo Matinéeak 8. Matinéea: Metal boskotea eta organoa Donostia / San Sebastián Sarrerak erosi
8. Matinéea: Metal boskotea eta organoa
27 Ig
28 Al
28 urtarrila, 2019 Astelehena, 19:30 h.
Beste jarduera batzuk ABAO: I Lombardi alla prima crociata Riccardo Frizza Bilbao/Bilbo Sarrerak erosi
ABAO: I Lombardi alla prima crociata
29 Ar
30 Az
31 Og