Beste jarduera batzuk

EOS Herrietan: Tantris Ensemble Muskizen

W. A. Mozart
Divertimentoa, K. 138

A. Schnittke
Moz-Art à la Haydn

D. Shostakovich-R. Barshai
Ganbera-sinfonia, Op. 110a

Carlos Ocaña
Zuzendaria

Data eta Lekua

15 Abendua, 2018 Larunbata, 19:30 h. Muskiz Meatzari Aretoa

Informazioa

Ironiaren eta sarkasmoaren arteko ezberdintasuna erabiltzen dituenaren intentzioan datza. Ironiaren bidez esan nahi denaren kontrakoa igortzen da; sarkasmoaren bidez, ordea, isekaren objektuari min egin nahi zaio.

Alfred Schnittkek W. A. Mozarten amaitu gabeko Pantomima musikala K. 466 obraren zatiak erabiltzen ditu Moz-art à la Haydn konposatzeko, bi biolinentzako eta harizko ensemble txiki batentzako. Obraren hasieran, interpreteek Mozarten pantomima iluntasun osoan inprobisatzen dute. Une horretatik aurrera, eszenatokia txotxongilo-antzerki batean bihurtzen da, harik eta Joseph Haydnen 45. Sinfoniaren, “agurren” sinfoniaren, tankera berean amaitzen den arte. Hau da, musikariak banan-banan ateratzen hasten dira eszenatokitik, musika-diskurtsoa disolbatzen den aldi berean. David Fanning musikologoak zera iradoki zuen: “Kanpoko espazioko bisitari batek hildako zibilizazio baten artefaktu baten aurrean erakutsiko lukeen harridurarekin tratatzen du Schnittkek Mozart”.

Bestalde, Dmitri Xostakovitxek, bere Ganbera-sinfonia do minorrean “faxismoaren eta gerraren biktimei” eskaini zien, eta bere burua horien artean kokatzen zuen. Sekula inork obrarik dedikatuko ez ziolakoan, bere izen propioa erabili zuen laukotearen motibo musikal nagusi gisa: DSCH musika-notazio alemaniarrean edo, bestela esanda, re, mi bemol, do, si. Bost mugimenduak modu minorrean daude eta izaera oso iluna dute gehienbat, une horretan egilea bizitzen ari zen zailtasunen isla. Bere konfiantzazko lagun Lev Lebedinskyk esan zuen: “Bere bizitzaren agurra zen […] Egun batean, laukotea pianoan jo zidan eta esan zidan, negar batean, bere azken obra izango zela”. Lan honek gizateriaren alderdi ilunenen estetika konplexua arakatzen du: tristezia, izua, indarkeria, heriotza, hunkipena, mina eta umore sardonikoa.

Artistak

Carlos Ocaña

Carlos Ocaña

Zuzendaria

Irene Echeveste

Irene Echeveste

Biolina

Larraitz Oiartzabal

Larraitz Oiartzabal

Biolina

Raquel Cortinas

Raquel Cortinas

Biolina

Antoni Kosc

Antoni Kosc

Biolina

Amaia Asurmendi

Amaia Asurmendi

Biolina

Nathalie Dabadie

Nathalie Dabadie

Biolina

Biolina

Ricardo Ruiz

Ricardo Ruiz

Biolina

Pawel Krymer

Pawel Krymer

Biola

Natacha Dupuy-Scordamaglia

Natacha Dupuy-Scordamaglia

Biola

Justyna Janiak-Krymer

Justyna Janiak-Krymer

Biola

Gabriel Mesado

Gabriel Mesado

Biolontxeloa

Beatriz Linares

Beatriz Linares

Biolontxeloa

Paloma Torrado

Paloma Torrado

Kontrabaxua

Hurrengo ekitaldiak

Kontzertuak eta Sarrerak Abuztua

1 Og
2 Or
3 Lr
4 Ig
5 Al
6 Ar
7 Az
8 Og
9 Or
10 Lr
11 Ig
12 Al
13 Ar
13 abuztua, 2019 Asteartea, 19:00 h.
Bestelako jarduerak Musika Hamabostaldia: 'Madame butterfly', Puccini Giuseppe Finzi Donostia / San Sebastián
Musika Hamabostaldia: 'Madame butterfly', Puccini
14 Az
14 abuztua, 2019 Asteazkena, 22:00 h.
Bestelako jarduerak Musika Hamabostaldia: Getaria Waldemar Machmar Getaria
Musika Hamabostaldia: Getaria
15 Og
15 abuztua, 2019 Osteguna, 19:00 h.
Bestelako jarduerak Musika Hamabostaldia: 'Madame butterfly', Puccini Giuseppe Finzi Donostia / San Sebastián
Musika Hamabostaldia: 'Madame butterfly', Puccini
16 Or
17 Lr
18 Ig
19 Al
20 Ar
21 Az
22 Og
23 Or
24 Lr
24 abuztua, 2019 Larunbata, 20:00 h.
Bestelako jarduerak Musika Hamabostaldia: Euskadiko Orkestra Sinfonikoa / Andra Mari Abesbatza Robert Treviño Donostia / San Sebastián Sarrerak erosi
Musika Hamabostaldia: Euskadiko Orkestra Sinfonikoa / Andra Mari Abesbatza
25 Ig
26 Al
27 Ar
28 Az
29 Og
30 Or
31 Lr