Asteazkena 21 Urria, 2020

Euskadiko Orkestrak Fernando Velázquezen ‘Biolontxelorako kontzertua’ grabatu du haren zuzendaritzapean eta Johannes Moserrekin bakarlari moduan

Fernando Velázquez eta Johannes Moser Euskadiko Orkestrarekin. Argazkia: David Herranz.
Fernando Velázquez eta Johannes Moser Euskadiko Orkestrarekin. Argazkia: David Herranz.

Zuzendari getxotarrak, Euskadiko Orkestrarekin sarri kolaborazio emankorrak egiten dituenak, modu independentean sortutako musika sinfoniko propioaren grabazioan jarri du arreta oraingoan. 

Lehen mailako biolontxelojole alemaniar-kanadar Johannes Moser izango da Euskadiko Orkestraren bakarlari gonbidatua Velázquezen ‘Biolontxelorako kontzertua’ grabatzeko, konpositorearen beraren zuzendaritzapean.

Fernando Velázquez orkestra-zuzendariaren eta Euskadiko Orkestraren arteko lankidetza oparoak fruitu gehiago ematen jarraitzen du 20/21 Denboraldi honetan. Urte honetako apiril eta uztail artean hainbat bideoklip sareratu ziren, zeintzuetan Izaro eta Huntzak eremu sinfonikora jauzi egin zuten Euskadiko Orkestraren eta Fernando Velázquezen eskutik; eta bideoklip horiek dagoeneko milioi bat bistaratze baino gehiago izan dituzte. Horrez gain, irail amaieran iragarri genuen orkestra eta Velázquez presente izango zirela Donostia Zinemaldian Patria eta Hil kanpaiaken aurkezpenaren bidez, zeintzuen soinu-bandak bikote eraginkor honek sinatu zituen, hain zuzen.

Denboraldiaren lehen tarte honetan, Velázquez eta Euskadiko Orkestra berriro elkartu dira grabazio garrantzitsu batzuk egiteko, eta aurrerago ikusiko dute argia grabaketok. Horien guztien artean aipagarrienetakoa da Velázquezek berak konposatu duen eta Johannes Moserri enkargatu dion 'Biolontxelorako Kontzertua'. Alemaniar-kanadar biolontxelojole ezagunak Euskadiko Orkestrarekin parte hartu zuen dagoeneko 2011n eta 2014an Abonu Denboraldian, eta egunotan Donostian da Miramongo Auditoriumean orkestrarekin grabazio horri ekiteko.

 

 

Fernando Velázquez, konpositorea, biolontxelojolea eta orkestra-zuzendaria

 

Nahiz eta bere ekoizpen gehiena filmetarako, telesailetarako eta abeslari eta musika-taldeen moldaketetarako musika sortzera zuzenduta dagoen, Fernando Velázquezek oraingoan bere konposizio independente eta propioak egitean jarri nahi izan du arreta, filmen irudiei lotuta ez dagoen eta bere konposizio sorkuntzari askatasun osoa ematen dion Biolontxelorako kontzertu hau plazaratuz.

Fernando Velázquez 26 minutuko iraupena duen partitura honen konpositore gisa aurkeztuko da. Biolontxeloa oso ondo ezagutzen du berak, biolontxelojolea baita formazio eta ibilbidez. Velázquez, beraz, konpositore, musikari eta orkestra-zuzendari alderdiak erakusten ari da grabazio honetan.

 

 

Johannes Moser, lehen mailako biolontxelojolea

 

Gramophone aldizkariak “biolontxelojole birtuoso gazte-talde harrigarriko onenetako bat” bezala goraipatutakoa, Johannes Moserrek munduko orkestra garrantzitsuenekin jo du, besteak beste: Berlingo Filarmonikoa, New Yorkeko Filarmonikoa, Los Angeleseko Filarmonikoa, Chicagoko Sinfonikoa, BBC Philharmonic at the Proms, London Symphony, Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, Koninklijk Concertgebouworkest, Tonhalle Orchestra Zurich, Tokyo NHK Symphony, Philadelphiako Orkestra eta Clevelandeko Orkestra. Lehen mailako zuzendarien agindupean aritu da: Riccardo Muti, Lorin Maazel, Mariss Jansons, Valeryin Gergievta, Vladimir Jurowski, Franz Welser-Möst, Christian Thielemann, Pierre Boulez, Paavo Jarvi, Semyon Bychkov, Yannick Nézet-Séguin eta Gustavo Dudamel, horien artean.

 

 

Fernando Velázquez eta Euskadiko Orkestra: aspalditik datorren lankidetza

 

Arestian aipatutakoak dira Fernando Velázquezek eta Euskadiko Orkestrak orain dela gutxien partekatu dituzten proiektuak, baina askoz gehiago egin dituzte batera. Fernando Arambururen Patriaz gain, pantailara eramango den beste eleberri baten soinu-banda originala ere grabatu dute berriki: Bernardo Atxagaren Soinujolearen semea. Aipagarria da, baita ere, duela gutxi berreskuratutako Truffauten The Bride Wore Black filmaren musikaren grabazioa. Atzeragora jotzen badugu, beste soinu-banda ugari aurki ditzakegu: Juan Antonio Bayonak zuzendutako A Monster Calls filmarena, zeinaren bidez Velázquezek musika original onenaren Goya saria eskuratu zuen; Wim Wendersen Submergence filmarena; Bayonaren The Impossible filmaren soinu-bandaren zuzeneko erabateko estreinaldia Donostia Zinemaldian; Ocho apellidos vascosena; Contratiemporena; etab.

Fernando Velazquez konpositore eta orkestra-zuzendari saritua zinema eta telebistarako musikagileen belaunaldi berri baten erakusle nagusia da. 1999an hasi zuen bere ibilbide luzea, 50 film luze eta telesail nazional eta internazional baino gehiago biltzen dituena, eta horiei kontzertu-lanen, antzerki-musika intzidentalaren eta era guztietako artisten enkarguen katalogo garrantzitsu bat gehitzen zaie.

Hurrengo ekitaldiak

Kontzertuak eta Sarrerak Martxoa

1 Or
2 Lr
3 Ig
4 Al
5 Ar
6 Az
7 Og
8 Or
9 Lr
10 Ig
11 Al
11 martxoa, 2024 Astelehena, 19:30 h.
Abonu Denboraldia Rakhmaninov / Strauss Riccardo Frizza Donostia / San Sebastián
Rakhmaninov / Strauss
12 Ar
12 martxoa, 2024 Asteartea, 19:30 h.
Abonu Denboraldia Rakhmaninov / Strauss Riccardo Frizza Pamplona/Iruña
Rakhmaninov / Strauss
13 Az
13 martxoa, 2024 Asteazkena, 19:30 h.
Abonu Denboraldia Rakhmaninov / Strauss Riccardo Frizza Vitoria/Gasteiz
Rakhmaninov / Strauss
14 Og
15 Or
16 Lr
17 Ig
18 Al
19 Ar
20 Az
20 martxoa, 2024 Asteazkena, 19:30 h.
Abonu Denboraldia Venegas / Prokofiev Pablo González Donostia / San Sebastián
Venegas / Prokofiev
21 Og
21 martxoa, 2024 Osteguna, 19:30 h.
Abonu Denboraldia Venegas / Prokofiev Pablo González Donostia / San Sebastián
Venegas / Prokofiev
22 Or
22 martxoa, 2024 Ostirala, 19:30 h.
Abonu Denboraldia Venegas / Prokofiev Pablo González Pamplona/Iruña
Venegas / Prokofiev
23 Lr
23 martxoa, 2024 Larunbata, 11:00 h.
Miramongo Matinéeak 11. Matinéea: Aeolia Ensemble Donostia
11. Matinéea: Aeolia Ensemble
24 Ig
25 Al
26 Ar
27 Az
28 Og
29 Or
30 Lr
31 Ig