Asteartea 12 Ekaina, 2018

Euskadiko Orkestra Sinfonikoak errepertorio sinfoniko-koraleko obra nagusietako batekin itxiko du 17/18 Denboraldia

Euskadiko Orkestra Sinfonikoak errepertorio sinfoniko-koraleko obra nagusietako batekin itxiko du 17/18 Denboraldia

Robert Treviñok zuzenduko du Verdiren Requiema konpositore italiarraren musikan adituak diren lau abeslari ospetsurekin eta Donostiako Orfeoiarekin, zeinak ezinhobeto menderatzen duen hainbeste arrakasta ekarri dizkion obra hau.

Robert Treviño zuzendari titularraren zuzendaritzapean eta Messa di Bellezza izenburuarekin, Euskadiko Orkestra Sinfonikoaren Abonu-denboraldiaren azken programak 200 interprete (100 musikari eta 100 abeslari) ekarriko ditu oholtzara Verdiren Requiemerako.

Kontzertuak Donostiako Kursaal Auditoriumean hasiko dira ostegun eta ostiral honetan, ekainak 14 eta 15, eta ondoko datetan jarraituko du gainontzeko hirietan: astelehenean, ekainak 18, Gasteizko Principal Antzokian; asteartean, ekainak 19, Iruñako Baluarte Auditoriumean; eta asteazkenean, ekainak 20, Bilboko Euskalduna Jauregian. Guztiak 20:00etan izango dira.

Ordu eta erdiko iraupenarekin, programa osoa Giuseppe Verdiren Requiem-mezari eskainiko zaio. Obra aberkoi honen jatorria 1868an kokatzen da, Gioachino Rossini musikagile italiarraren heriotzaren harira. Verdik omenaldia egin nahi izan zion pertsonaia honi, une horretan ospetsuen ziren hamabi konpositore italiarrekin elkarlanean egindako obra baten bidez. Lana Rossini hil eta handik urtebetera estreinatu nahi zuen, baina bertan behera geratu zen Verdik parte hartzeagatik inork ez kobratzea nahi baitzuen eta, horren ondorioz, ez baitzuen interprete nahikorik lortu. Verdik proiektua aurrerago berreskuratu zuen, 1873an, Alessandro Manzoni hil zenean, Italiako abertzaletasunaren beste pertsonaia erreferente bat. Oraingoan bai, Verdik lortu zuen obra arrakastaz estreinatzea, baita Europan barrena bira bat egitea ere. Kontzertu askotan Verdi bera izan zen zuzendari.

Bere arrakastarik aipagarrienak opera zuzentzen lortu dituen Robert Treviñok Verdiren musikan aditu diren lau abeslari aukeratu ditu kontzerturako. Amanda Pabyan Estatu Batuetako soprano dramatiko onenetakoa dugu; koloraturarako gaitasun handia dauka. Bere debuta New Yorkeko Metropolitan aretoan Mozarten Txirula Magikoko Gaueko Erreginarekin egin zuen. Beethovenen Fidelioko Leonora edo Mozarten Konstanze, Donna Anna eta Kontesa paperak bere errepertorioko aipagarrienak dira. Birgit Nilsson sari ospetsua 2002. urtean irabazi ondoren, Susanne Resmark mezzosoprano suediarrak erregularki parte hartzen du Europako opera-areto ospetsuenetan. Metropolitan, Milango Teatro alla Scala aretoetan eta Salzburgoko Jaialdian abestu du ondoko paperak interpretatuz, besteak beste: Gertrude (Romeo eta Julieta), Mère Marie (Karmeldarren elkarrizketak) eta Mistress Quickly (Falstaff). Aquiles Machado venezuelarra bere belaunaldiko tenorerik ezagunenetakoa da eta Espainiako eszenatoki gehienetan abestu du Europako bere debuta Kanariar irletan 1996. urtean egin zuenetik. Artista onenekin lan egin du (Placido Domingo, Riccardo Chailly, Daniel Barenboim...), bere espezialitate nagusia diren Frantziako eta Italiako operetan gehienbat. Rafał Siwek, azkenik, Poloniako baxurik onena da egun. 2002. urtean Eugene Onegin operarekin debuta egin eta gero, Italiako antzoki gehienetan lan egin du: Arena di Verona, Maggio Musicale Fiorentino edo Triesteko Verdi Antzokia. Errusiako operan aditua, harreman estua dauka ere Moskuko Bolshoi antzokiarekin.

Kororako zatia funtsezkoa da Requiemean eta Euskadiko Orkestra Sinfonikoak duen aliatu fidelenetako bat den Donostiako Orfeoiak abestuko du. Abesbatzak harreman berezi eta luzea dauka Verdiren partitura honekin: hiru aldiz grabatu dute diskoan eta Claudio Abbadok Orfeoia aukeratu zuen Berlingo Filarmonikoarekin batera abes zezan, Verdiren mendeurrena ospatzeko 2001. urtean eginiko ospakizunen barruan. Gainera, fresko dauka Orfeoiak partitura, azken egunotan Toulousen abestu baitu bertako Kapitolioko Orkestra Nazionalarekin.

Sarrerak salgai (10€tik 35€ra). Kontzertu hauetarako sarrerak salgai daude euskadikoorkestra.eus webgunean eta kontzertu-aretoetako webguneetan zein leihatiletan. "Azken ordu gaztea": 30 urtetik beherako lagunek aukera izango dute gune guztietako sarrerak 10€tan erosteko, kontzertua hasi baino 30 minutu lehenago (leihatilan).

Hurrengo ekitaldiak

Kontzertuak eta Sarrerak Maiatza

1 Az
2 Og
3 Or
4 Lr
5 Ig
6 Al
7 Ar
8 Az
9 Og
10 Or
10 maiatza, 2024 Ostirala, 19:30 h.
Abonu Denboraldia Lalo / Dvorak Lina González-Granados Bilbao/Bilbo Sarrerak erosi
Lalo / Dvorak
11 Lr
11 maiatza, 2024 Larunbata, 11:00 h.
Miramongo Matinéeak 14. Matinéea: Bost metalak Donostia Sarrerak erosi
14. Matinéea: Bost metalak
12 Ig
13 Al
13 maiatza, 2024 Astelehena, 19:30 h.
Abonu Denboraldia Lalo / Dvorak Lina González-Granados Vitoria/Gasteiz Sarrerak erosi
Lalo / Dvorak
14 Ar
14 maiatza, 2024 Asteartea, 19:30 h.
Abonu Denboraldia Lalo / Dvorak Lina González-Granados Pamplona/Iruña Sarrerak erosi
Lalo / Dvorak
15 Az
16 Og
17 Or
18 Lr
19 Ig
20 Al
21 Ar
22 Az
22 maiatza, 2024 Asteazkena, 19:30 h.
Abonu Denboraldia Debussy / Viloria Baldur Brönnimann Vitoria/Gasteiz Sarrerak erosi
Debussy / Viloria
23 Og
24 Or
25 Lr
25 maiatza, 2024 Larunbata, 11:00 h.
Miramongo Matinéeak 15. Matinéea: Xarma Donostia Sarrerak erosi
15. Matinéea: Xarma
26 Ig
27 Al
28 Ar
29 Az
30 Og
31 Or