Euskadiko Orkestrak akelarretako zein beldurrezko musika hizpide 7. Abonu programan

OLBEren denboraldian Bizeten Carmen interpretatu ostean, Euskadiko Orkestrak bere Abonu Denboraldiko zazpigarren programari heldu dio egunotan. Berriz ere zuzendari gonbidatu izango duen José Miguel Pérez Sierraren gidaritzapean, Euskadiko Orkestrak, "Akelarrearen barruan" izenburudun egitaraua aurkeztuko du, beldurrezko musika hizpide harturik: akelarreen eta sorginen inguruan, La Dama de Urtubi, iaz zendutako Pascual Aldave nafar konpositorearen Akelarre obraren bigarren zatia, eta Modest Mussorgskyren Gaua mendi soilean, Rimsky-Korsakoven bertsioan; Tchaikovskyren Francesca da Rimini fantasia sinfonikoak Danteren Infernuko V. Kantuan agertzen den istorio bat du oinarri. Zazpigarren programa hau osatzen duten kontzertuak izango dira otsailaren 28an eta martxoaren 3an Donostiako Kursaalean, 4an Bilboko Euskaldunan, 10ean Gasteizko Principal Antzokian eta, amaitzeko, 11an Iruñeako Baluarten.
José Miguel Pérez Sierra madrildarra Gabriele Ferroren laguntzaile aritu zen Napoliko San Carlo antzokian, Palermoko Massimo antzokian eta Madrilgo Teatro Real antzokian. 2005 egin zuen debuta Galiziako Orkestra Sinfonikoa zuzenduz eta nazioarte mailan, berriz, 2006an, Pesaroko Rossini Opera Festival jaialdian Il Viaggio a Reims zuzenduz. Ordutik Espainia, Italia, Georgia, Portugal eta Uruguayko orkestra garrantzitsuenak zuzendu ditu, errepertorio sinfonikoa zein lirikoa landu dituelarik. Berriki Rossiniren Ricciardo e Zoraide opera grabatu du Naxos disko etxearentzat. Duela urtebete zuzendu zuen lehenbiziko aldiz Euskadiko Orkestra, orduan ere Abonu Denboraldiaren baitan, egitarau sinfoniko koral batean, Rossiniren Stabat Mater barne zela.
Pío Barojaren testuetan oinarritutako La Dama de Urtubi, Pascual Aldaveren (Lesaka, 1924 - Donostia, 2013) Akelarre lan handiaren bigarren zatia dena, denboraldi honetako programarik ikaragarrienaren pieza nagusia da. La Dama de Urtubi-k Miguel Machainen istorioa azaltzen du. Akelarre batean sartuko da Miguel Leonor bere laztana salbatzeko. Akelarre idaztearen ideia 1986an otu zitzaioan Aldaveri, Gipuzkoako Foru Aldundiak Aita Donostia eta Jesús guridiren mendeurrenaren oroigarri obra bat eskatu zionean. "Funtsean euskalduna" izango zen lan bat sortzea helburu harturik, nafar musikagileak Pío Barojaren idazlanetara jo zuen, La Leyenda de Jaun de Alzate lehenbiziko zatirako eta La Dama de Urtubi egunotan Orkestrak inteprretatuko duen bigarren zatirako. Partitura hau Donostiako Victoria Eugenia antzokian estreinatu zen 1996ko abuztuaren 27an.
Gaua mendi soilean Mussorgskyk 1867an idatzi zuen beldurrezko klasiko handiak sorginen bileraren beste bertsio bat dakar. Rimsky-Korsakoven moldaketa bikainari esker, orkestraren trebezia agertzeko lan aproposa da. Tchaikovskyren Francesca da Rimini fantasia sinfonikoa aurrekoak bezain iluna dugu. Bayreuthen bukatu zuen 1876an eta Liszten zein Wagnerren eragina nabaria da. Francesca eta Paoloren istorio tragikoa hartzen du Dante Alighieriren Divina Commediako hiru kantuetatik lehena den Infernuko V. Kantutik: adulterioan atzemanak, Infernuko bigarren zirkuluaren betiereko ekaitzean flotatzera zigortuko dituzte. Euskadiko Orkestrak obra hau interpretatzen duen estreinako aldia da honakoa.
Kontzertuak eta Sarrerak Maiatza

