Astelehena 10 Abendua, 2018

Europako erdiguneko bira arrakastatsua txalo artean amaitu da Bregenzen

Europako erdiguneko bira arrakastatsua txalo artean amaitu da Bregenzen

Robert Treviño: “Oso harro nago Orkestraz eta bira honetaz, kalitate oso altuarekin aurkeztu gara eta horrek erakusten du zein momentu artistiko onean gauden”.

Municheko Herkulessaaletik pasa ostean, Euskadiko Orkestra Sinfonikoa Austriara itzuli zen, eta Konstantza lakuaren ertzera bertaratu zen, Bregenz hirira. Bertan eskaini zuen larunbatean Orkestrak bira honetako hirugarren eta azken kontzertua Festspielhausen, kultur jarduera handia duen hiri austriarreko aretoan. 1.600 lagunentzako tokia dago entzunaretoan, baina txiki geratu zen euskal orkestrarentzat. Kultur zentro hau bereziki ezaguna da udako musika klasiko Jaialdiagatik, Europako laku-eszenatoki handienean gertatzen dena, eta 7.000 lagunentzako harmaila ikusgarria duena.

Kontuan hartuz Bregenz konkistatzeko eremu berri bat zela, Orkestrak kartarik onena gordea zuen: Vadim Gluzman sona handiko biolinjolearen eskutik Prokofieven Biolinerako 2. kontzertuaren interpretazioa. Orkestra kontzertu-egitarau handi batekin (Sorozabal, Prokofiev eta Mahler) eta garrantzia handiko bi solistarekin aurkeztu zen: Mojca Erdmann sopranoa, kontzertu guztietan ondoan izan duguna, eta arestian aipatutako Vadim Gluzman. Hori guztia Orkestraren titularrak zuzenduta, Robert Treviñok.

Berriz ere Pablo Sorozabal euskal konpositorearekin ireki genuen kontzertua. Bere Zazpi Liederretako hiru abestu zituen Erdmann sopranoak, eta publikoarentzat sorpresa bikaina izateaz gain, oso modu koherentea da bira honetako eszenatokietan aurkezteko. Izan ere, Sorozabalek Leipzigen idatzi baitzuen obra hau 20ko hamarkadan, eta Alemaniako eta Erdialdeko Europako kulturaren zale zen bera. Azken egunotan kontatu dugun moduan, Sorozabal programan eramateak argi uzten du Euskadiko Orkestra Sinfonikoak euskal kulturaren enbaxadore-paperarekin duen konpromisoa. Eta hala egin zuen larunbatean ere, Heinrich Heine poeta alemaniarrak aurretik idatzitako eta ondoren euskarara itzulitako poemak ezagutzera emanez, Sorozabalen musikarekin, euskal erritmo eta doinuz josia.

Vadim Gluzmanek hartu zuen lekukoa Prokofiev interpretatzeko. Biolinjole israeldarra oso ezaguna da mundu osoan bere emanaldiengatik, beti itzal handiko zuzendariekin egiten dituenak, eta lehen mailako orkestrez inguratuta. Horregatik oso garrantzitsua da azpimarratzea larunbat goizeko entsegua hasi bezain pronto Treviño Maisuari esan izana “orkestra oso ona” zuela; ondoren urrunago joan zen esanez “Espainiako onena eta Europako onenetakoa” zela. 1935ean Madrilen estreinatu zen Prokofieven partitura konplexua maisutasunez, dotoreziaz eta bertutez interpretatu zuen Vadim Gluzmanek, berak bakarrik dakien moduan. Biolinjoleak orain dela gutxi elkarrizketa batean adierazi zuen berarentzat musikari izatearen gauzarik garrantzitsuena dela “gai izatea gure emozio, pentsamendu eta esperientziak soinuaren bidez helarazteko”. Eta publikoaren erantzunari erreparatuta, argi dago Gluzman oso urrun iritsi zela eta barruraino sartu zela publikoaren erraietan. Hori bai, eutsi egin zion bisik eman gabe.

Bigarren zatian, biraren gainontzeko partean bezalaxe, Orkestra Mahlerren Laugarren sinfonian zentratu zen. Treviñok dena eman zuen eta Orkestrari beste interpretazio bikain bat atera zion, publikoak asko txalotu zuena. Ondoren bisak iritsi ziren, bira honetan ohikoak izan direnak: R. Straussen ‘Morgen’ Mojca Erdmannekin eta G. Gimenez sevillarraren La Boda de Luis Alonsoren ‘Intermezzo’-a. Kontzertuak bi ordu eta erdi iraun zuen.

 

Europako erdigunera egindako bira amaitu da

 

Hiru kontzertu izan dira guztira, bi Austrian (Linz eta Bregenz) eta bat Municheko Herkulessaal areto enblematikoan, guztiak tradizio musikal handiko eszenatokiak. Orkestrak uneoro uztartu ditu euskal musika (Aita Donostia eta Sorozabal) eta unibertsala (Elgar, Prokofiev eta Mahler), zailtasun handiko obrak, eta konpromiso handia eskatzen dutenak. Horregatik, lanpetuta eduki gaituen bira honen ostean, zuzendari nagusi Oriol Roch eta zuzendari titular Robert Treviño Orkestra osoari zuzendu ziren goizeko entseguan: “Zorionak Orkestra guztiko kideei egin duzuen lanagatik; oso harro gaude erakutsi duzuen mailaz. Kalitate altua erakutsi dugu uneoro eta horrek baieztatu egin du momentu artistiko oso garrantzitsu batean aurkitzen garela”. Oriol Rochek dagoeneko iragarri du bira berriak egiteko lanean ari dela Orkestra.

Hurrengo ekitaldiak

Kontzertuak eta Sarrerak Maiatza

1 Az
2 Og
3 Or
4 Lr
5 Ig
6 Al
7 Ar
8 Az
9 Og
10 Or
10 maiatza, 2024 Ostirala, 19:30 h.
Abonu Denboraldia Lalo / Dvorak Ari Rasilainen Bilbao/Bilbo Sarrerak erosi
Lalo / Dvorak
11 Lr
11 maiatza, 2024 Larunbata, 11:00 h.
Miramongo Matinéeak 14. Matinéea: Bost metalak Donostia Sarrerak erosi
14. Matinéea: Bost metalak
12 Ig
13 Al
13 maiatza, 2024 Astelehena, 19:30 h.
Abonu Denboraldia Lalo / Dvorak Ari Rasilainen Vitoria/Gasteiz Sarrerak erosi
Lalo / Dvorak
14 Ar
14 maiatza, 2024 Asteartea, 19:30 h.
Abonu Denboraldia Lalo / Dvorak Ari Rasilainen Pamplona/Iruña Sarrerak erosi
Lalo / Dvorak
15 Az
16 Og
17 Or
18 Lr
19 Ig
20 Al
21 Ar
22 Az
22 maiatza, 2024 Asteazkena, 19:30 h.
Abonu Denboraldia Debussy / Viloria Baldur Brönnimann Vitoria/Gasteiz Sarrerak erosi
Debussy / Viloria
23 Og
24 Or
25 Lr
25 maiatza, 2024 Larunbata, 11:00 h.
Miramongo Matinéeak 15. Matinéea: Xarma Donostia Sarrerak erosi
15. Matinéea: Xarma
25 maiatza, 2024 Larunbata, 19:00 h.
Bestelako jarduerak Musikaste. Amaierako kontzertua Baldur Brönnimann Errenteria Sarrerak erosi
Musikaste. Amaierako kontzertua
26 Ig
27 Al
28 Ar
29 Az
30 Og
31 Or