Ainhoa Arteta eta Iruñeko Orfeoia izango ditu protagonista Euskadiko Orkestraren kontzertu-programa berriak

Brahmsen 'Requiem alemana’-k, pandemia hasi zenetik lehen aldiz, dimentsio handiko programa sinfoniko-koral bati emango dio bide.
Georg Marken zuzendaritzapean, kontzertuak ohiko lau hiriburuetan izango dira martxoaren 23tik apirilaren 1era eta sarrerak salgai daude saio guztietarako.
Bi urte pasatu dira, pandemiarenak, musika korala azkenekoz Euskadiko Orkestraren Kontzertu Denboraldian entzun ahal izan genuenetik eta programa berri honekin itzuli egingo da. Errepertorio sinfoniko-korala funtsezkoa izan da beti orkestrarentzat eta, ospakizun honetan, oso gertuko bi lagun gonbidatu nahi izan ditu: Iruñeko Orfeoia, orkestrarekin batera emanaldi ahaztezin ugaritako protagonista izan dena, eta Ainhoa Arteta soprano tolosarra, bueltan dena susperraldi luze baten ondoren. Lagun izango dituzte Johann Kristinsson baritono islandiarra (lehendabizi aurreikusita zegoen Michael Nagy-ren ordez) eta Georg Mark zuzendari austriarra, XIX. mendeko errepertorio germaniarrean adituak biak, aldi horretako obra paradigmatikoetako bat interpretatzeko: Requiem aleman bat, Johannes Brahmsena.
Kontzertuak martxoaren 23tik apirilaren 1era izango dira ohiko lau hiriburuetan, guztiak 19:30ean:
- Martxoak 23, asteazkena: Bilboko Euskalduna Jauregia.
- Martxoak 25, ostirala: Donostiako Kursaal Auditoriuma. Babeslea: Laboral Kutxa.
- Martxoak 28, astelehena: Donostiako Kursaal Auditoriuma. Babeslea: Laboral Kutxa.
- Martxoak 29, asteartea: Iruñeko Baluarte Auditoriuma.
- Apirilak 1, ostirala: Gasteizko Principal Antzokia.
Johannes Brahmsen Requiem aleman bat obra sakratua da, requiem oso berezia, bakarra eta nahasgarria alderdi askotan, testutik bertatik hasita. Brahmsek, hildakoen aldeko meza latindarraren bertso liturgiko tradizionaletan beharrean, Luteroren Bibliara jo zuen. Brahmsek ez ditu aipatzen ez Azken Judizioa, ez hildakoen aldeko alegaturik edota otoitzik, ez Kristoren izena. Erredentzioaren erreferentzia bakar bat dago, laburra eta anbiguoa, Jesusen heriotzaren bitartez. Inolako doktrinetan gehiegi oinarritu gabe, kontsolamendu espirituala eta humanoa ematen duten mezuak aukeratu zituen.
Brahmsen Requiemak kontsolamendu-hitzak eskaintzen ditu, bizidunak sufrimendu eta heriotzaren ideiarekin adiskidetzeko pentsatuak.
Bremengo estreinaldi arrakastatsuaren ostean, Requiem aleman bat modan jarri zen Alemaniako elkarte koral ugarien artean eta Brahmsek independentzia ekonomikoa lortu zuen. Hala, hortik aurrera, ia konposatzen soilik jardun zuen. Denbora gehiago behar izan zuen Europaren gainerakoan zabaltzeko, herrialde katolikoetan batez ere, batzuetan errezelo batzuk agertu baitzituzten. XIX. mendeko azken hamarkadan, hala ere, Requiem aleman bat lanak jadanik leku zentrala zuen nazioarteko errepertorio sinfoniko-koralean, gaur egun bezala.
Obra sinfoniko-koral honen interpretazioa emozioz eta interesez beteta dago hainbat alderditan. Batetik, pandemia hasi zenetik ezin izan da programatu tamaina eta ezaugarri honetako obrarik. Bestetik, berriz izango ditugu eszenatoki gainean Iruñeko Orfeoia, obra osoaren interpretazioan paper garrantzitsua izango duena, eta Ainhoa Arteta soprano tolosarra, susperraldi luze eta delikatu baten ondoren agertokietara itzuli dena. Georg Mark salzburgotarrak zuzenduko du lan hau; zuzendaria izateaz gain, filosofia eta psikologia ikasi zituen eta Austriako zirkuituko zuzendari interesgarrienetako bat da. Johann Kristinsson islandiar baritonoak itxiko du artisten zerrenda.
Sarrerak salgai daude saio guztietarako euskadikoorkestra.eus-en, baita auditorioen webgune eta leihatiletan ere, 10 eurotik 35 eurora.
Kontzertuak eta Sarrerak Maiatza

