Asteartea 16 Abendua, 2025

‘Abestu Euskadiko Orkestrarekin’ ekimenaren bigarren edizioak 132 ahotsak baditu dagoeneko

‘Abestu Euskadiko Orkestrarekin’ ekimenaren bigarren edizioak 132 ahotsak baditu dagoeneko

600 lagun baino gehiagok izena eman ostean, atzo egin zen Miramonen herritarren abesbatza osatuko duten 132 ahotsen esleipen zozketa.

Entseguak urtarrilaren 14an hasiko dira eta bi hilabetez luzatuko dira. Horren ostean, abesbatza prest egongo da Baluarte, Kursaal eta Euskaldunako eszenatokietara igotzeko martxoaren 13 eta 18a bitartean.

Azaroaren 10ean ireki zen Abestu Euskadiko Orkestrarekin proiektuaren bigarren edizioan izena emateko epea. Proiektu horretan, abeslari ez-profesionalek Euskadiko Orkestrarekin hiru eszenatoki handitan (Baluarte, Euskalduna eta Kursaal) abesteko aukera dute. 132 ahots bilatzen ziren, baldintza bakarra izanik gutxieneko musika-prestakuntza izatea eta partiturak irakurtzen jakitea. Izen-ematearen amaieran, abenduaren 4an, 600 pertsona baino gehiago zeuden izena emanda, ekimenaren hasierako edizioan baino %20 gehiago.

Parte hartu nahi dutenen artean, edizio honek hobetu egin du jatorrizko lurraldeen eta adin-tarteen arteko oreka. Izena eman duten pertsonen %55 Gipuzkoakoak dira eta %45 gainerako probintzietakoak (%26 Bizkaikoak, %10 Arabakoak, %7 Nafarroakoak eta %2 beste leku batzuetakoak). Beste probintzien kopuru hori nabarmen igo da aurreko urtearekin alderatuta. Adinari dagokionez, %15ek 18 eta 39 urte bitartean ditu, %37k 40 eta 57 urte bitartean eta %48k 58 urte baino gehiago. Adin-tarte gazteenen parte-hartzeak nabarmen egin du gora.

 

 

Zozketa

 

Izena emandako 600 ahots horietatik 132 aukeratu ahal izateko, atzo, abenduak 15, zozketa publikoa egin zen Miramonen, eta emaitzak dagoeneko ikusgai daude hemen.

Zozketan 34 soprano, 32 kontralto, 32 tenor eta 34 baxu aukeratu ziren (zein ahots-taldetakoak ziren argi ez zuten pertsonek aurrez aurreko proba bat egin ahal izan zuten zozketaren aurreko egunetan). Gainera, adin-tarte eta jatorri desberdinen presentzia ahalik eta gehien orekatu nahi izan da, eta horretarako taldez taldekako zozketa egin zen, ahots mota, lurralde eta adin-taldearen arabera, alegia.

Hautatutako 132 ahotsak 66 ahotseko bi abesbatzatan banatu dira, A abesbatza eta B abesbatza izenekoak, kontzertu sinfonikoetan antolaketa, logistika eta banaketa errazteko. A abesbatza Gipuzkoa eta Nafarroako ahotsez osatuta dago, eta Baluarteko kontzertuan eta Kursaaleko lehenengoan parte hartuko du. B abesbatza Bizkaiko eta Arabako ahotsek osatzen dute, eta Euskaldunako kontzertuan eta Kursaaleko bigarrenean parte hartuko du.

 

 

Entsegu-plana
 

Abesbatza bakoitzak hamar entseguren plan espezifikoa izango du, baina horietako lau entsegu partekatuak izango dira bi taldeentzat. Entsegu gehienak Miramonen egingo dira, urtarrilaren 14tik martxoaren 12ra bitartean. Aurten, berrikuntza gisa, bigarren, hirugarren eta laugarren entseguak Bilboko Juan Crisostomo de Arriaga Kontserbatorioan errepikatuko dira, Bizkaitik eta Arabatik datozenei sarbidea errazteko. Entsegu-egutegi osoa hemen kontsulta daiteke. Lehen entsegua baino lehen, ahots- eta piano-partitura eta ahotsen grabazioak jarriko dira parte-hartzaileen eskura.

 

 

Kontzertu sinfonikoak

 

Proiektua Denboraldi Sinfonikoaren barruan ikusaraziko da, Schumann / Respighi izeneko zortzigarren programa sinfonikoaren baitan eta Riccardo Frizzaren zuzendaritzapean. Kontzertuak honako egunetan izango dira: martxoaren 13an Iruñeko Baluarte Auditoriumean, martxoaren 14an Bilboko Euskalduna Jauregian, eta martxoaren 16 eta 18an Donostiako Kursaal Auditoriumean.

Errepertorio berria hiru lanek osatuko dute: Sorozabalen Euskalerria; Bizeten Carmen operako ‘Martxa eta abesbatza’; eta abeslariek datozen egunetan aukeratuko duten hirugarren lan bat. Horren guztiaren interpretazioak (abesbatza misto eta orkestrarako) kontzertuen 10 eta 15 minutu artean hartuko ditu. Herritarren abesbatzari laguntzeko, Gorka Miranda arituko da zuzendari eta Easo Abesbatzako 40 kide ere izango dira entsegu batzuetan zein eszenatokian.

 

 

 

Lehenengo edizioaren bideo eta argazkiak

 

 

Abestu Euskadiko Orkestrarekin, kontzertuak / conciertos

 

 

ARTIS+, artea gizarteratzeko

 

Ekimen hau ARTIS+, artea gizarteratzeko proiektuaren baitan sartzen da. Euskadiko Orkestrak 2027ra arte parte hartuko du mugaz gaindiko lankidetza sustatzen duen Europako proiektu honetan, beste hainbat bazkiderekin batera, tartean, Orchestre National du Capitole de Toulouse, L’Auditori eta Bartzelonako OBC Orkestra, eta Pauko Orkestra.

 

Jarduera hau ARTIS+ proiektuaren parte da, eta proiektu hau Europako Batasunak finantzatzen du %65ean Interreg VI-A Espainia-Frantzia-Andorra (POCTEFA 2021-2027) programaren bidez

 

Osteguna 11 Abendua, 2025

Bilboko Koral Elkartea izango da larunbat honetako Miramongo Matinéearen protagonista

Bilboko Koral Elkartea izango da larunbat honetako Miramongo Matinéearen protagonista

Mende bat baino gehiagoz argitaratu gabe egondako Valentin Zubiaurreren obra liturgiko eta sakroaren aukeraketa bat aurkeztuko du Bilboko abesbatzak larunbat honetan, abenduak 13, 11:00etan, Miramonen izango den kontzertuan. Sarrerak 11 eurotan daude salgai.

Larunbat honetan, abenduak 13, 11:00etan, Euskadiko Orkestraren ganbera-musika ziklo Miramongo Matinéeen Denboraldiko bosgarren hitzordua izango da, Bilboko Koral Elkarteak eskainiko duena.

 

EROSI SARRERAK HEMEN

 

1886an sortua, Bilboko Koral Elkarteak mende bat baino gehiagoko historia du kantu koralaren hedapenean. Urte hauetan zuzendari ezagunak izan ditu 2016tik Enrique Azurzaren gidaritzapean dago. Erakundeak hiru abesbatza biltzen ditu — helduak, gazteak eta haurrak— eta, gainera, musika-irakaskuntzako zentro bat eta Eskolan Kantari sarea zuzentzen ditu. Sare horrek eskola- eta gizarte-abesbatzak antolatzen ditu, eta horietan mila pertsonak baino gehiagok parte hartzen dute. Abesbatzak bere talde nagusian ehun ahots baino gehiago ditu eta Espainiako orkestra gehienekin eta nazioarteko talde nagusiekin kolaboratu du. Gainera, arreta berezia eskaini dio euskal errepertorioari, eta bertako konpositoreen berreskurapena bultzatzen du. Hainbat sari jaso ditu, hala nola, Arte Ederren Urrezko Domina, San Fernandoko Errege Akademiaren Ohorezko Domina eta Bilbo Hiriko Urrezko Domina.

Kontzertu honetan, Koralak Valentin Zubiaurre euskal konpositorearen obra liturgiko eta sakroaren aukeraketa bat aurkeztuko du, jatorrian Durangoko San Antonio komentuko moja klaratarren komunitatearentzat konposatua. Mende bat baino gehiagoz inoiz argitaratu gabe egon ondoren, partitura horiek berreskuratu eta argitaratu dituzte ikerketa-proiektu berriek, eta balio handiko ondare-erreskateko lana egin dute.

Programa honetan mezak, moteteak, salbeak, ereserkiak eta Ama Birjinari egindako kantuak izango dira latinez, gaztelaniaz eta euskaraz, eta liturgiaren handitasuna eta adierazkortasun erromantikoa uztartuko dira. Horrela, ahaztutako musika-ondare baten aberastasuna esperimentatu ahal izango du publikoak.

Sarrera solteak (11€) salgai daude euskadikoorkestra.eus webgunean eta Kursaal Auditoriumeko leihatilan. Gainera, orkestraren egoitzako leihatilan bertan ere eros ahal izango dira kontzertuaren egunean, leku libreak geratzen badira.

Miramongo Matinéetara eroso joateko, Euskadiko Orkestrak doako autobus-zerbitzua eskainiko du. 10:25ean abiatzen da autobusa Gipuzkoa Plaza 4tik eta geldialdiak egiten ditu Antso Jakituna 18an eta Madril Hiribidea 34an.

Miramongo Matinéeek Kutxa Fundazioaren babesa dute sortu zirenetik.

Asteazkena 03 Abendua, 2025

Txaloaldi luzeak Euskadiko Orkestrarentzat Bartzelonako L’Auditorin

Euskadiko Orkestra L'Auditorin (2025-11-25). Argazkia: Xavi Caparrós
Euskadiko Orkestra L'Auditorin (2025-11-25). Argazkia: Xavi Caparrós

Bi ordu eta laurdeneko kontzertuen ondoren, Euskadiko Orkestrak Bartzelonako publikoaren txalo zaparrada handiak jaso zituen ostiralean, larunbatean eta igandean, Ravel omentzeko, Sorozabal deskubritzeko eta Mahler zorrotz eta beti bikainean murgiltzeko baliagarriak izan ziren kontzertuetan.

4.000 pertsonen aurrean eskainitako kontzertu-programa musika-apustu bikaina izan zen egiten dituen biretan helburu bikoitza betetzen duen orkestra honentzat: kultura-enbaxadorea izatea eta errepertorio unibertsalean irmotasunez erakustea bere lana.

Lehenengo, Ravelen Alborada del Gracioso lana iritsi zen. Euskadin jaiotako konpositore unibertsalaren lanaren bidez, jaio zeneko 150. urteurrenean omendu egin zuten eta, aldi berean, Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) orkestrarekin elkarlanean eta Euskadiko Orkestrarekin egindako trukearen bidez, Pirinioen bi aldeetako bi orkestra horien arteko lotura irudikatu ahal izan zuten.

Pablo Sorozabal eta haren Siete Lieder lana iritsi zen ondoren. Euskadiko konpositoreak Alemanian emandako etapan idatzi zuen konposizioa da eta Jose Arregik euskaratutako Heinrich Heineren olerkiak biltzen ditu. Siete Lieder lana euskarazko kantu bihurtutako eta euskal kulturako pertsonaia esanguratsuei eskainitako poema horien aukeraketa da. Lan honetan, Sorozabalek Alemaniako tradizioa euskal folkloreko erritmo eta modulazioekin bateratu zuen. Kontzertu honetan, Sofia Esparza soprano nafarrak, bere ahotsaren edertasun lirikoarekin, abestiak jaso eta bere egin zituen interpretazio onena lortzeko. ‘Amesetan’ izeneko lehen abestitik hasi eta zazpigarrenera, ‘Agertu yatan orriya’ izenekora, arte, Esparzak Kataluniako publikoarentzat aurkikuntza bikain bihurtu ziren zazpi olerkiak goxotasun eta bertute osoz zeharkatu zituen.

Atsedenaldiaren ondoren, beti zaila eta nahasia izan ohi den Mahlerren Bosgarrena iritsi zen. Sinfonia honek konnotazio autobiografikoak ditu eta ia 70 minututan zehar hilzorian zegoen musikagile baten egoera emozional guztiak zeharkatzen ditu: hileta-martxa jotzen duen tronpeta-solo batetik hasi eta amaiera arrakastatsura arte, ‘esnatzera’ iristean oinarrituta. Mahlerrek etsipena, melankolia, baikortasuna eta amodio-adierazpena zeharkatu zituen lan honetan. Maitasun-adierazpen hori Heriotza Venezian filmean entzun daitekeen Adagietto ospetsuan identifika daiteke. Euskadiko Orkestrak oso ondo ezagutzen du sintonia hau. Izan ere, bere nazioarteko biretan bere aurkezpen-gutun moduko zerbait izan da eta Bartzelonara bidaiatu baino egun batzuk lehenago ere, Gasteizko eta Iruñeko Denboraldi Sinfonikoan ere eskaini du. Bakarlariak buru zituzten orkestraren atal guztiak (eta bereziki azpimarratu beharrekoak dira Alberto Romero tronpeta-solista eta Adrian Garcia Carballo tronpa-bakarlaria) talde musikal trinkoan elkartu ziren, eta Antonio Mendezek zuzendutako Mahlerren Bosgarren ospetsu eta distiratsua modu fidagarrian eta sendoan defendatu zuten. 

 

 

Trukeen interesa

 

Kontzertuen ondoren, OBCko zuzendari nagusiak, Victor Medemek, eta Euskadiko Orkestrako zuzendariak, Roberto Ugartek, bat egin zuten haien iritziari dagokionez: era honetako trukeak oso interesgarriak dira orkestrentzat zein musikarientzat eta haiek entzutera joandako publikoarentzat.

 

 

Kontzertuak

 

  • Azaroak 24 (19:30): Jesus Guridi Kontserbatorioa (Gasteiz)
  • Azaroak 25 (19:30): Baluarte Auditoriuma (Iruña)
  • Azaroak 28 (19:00): L’Auditori (Bartzelona)
  • Azaroak 29 (19:00): L’Auditori (Bartzelona)
  • Azaroak 30 (11:00): L’Auditori (Bartzelona)

 

 

Programa

 

  • M. Ravel: Alborada del gracioso [8’]
  • P. Sorozabal: 7 Lieder [16’]
  • G. Mahler: 5. Sinfonia [68’]

 

Euskadiko Orkestrak Bartzelonan eskainitako kontzertuen argazkiak

 

Kontzertuak Bartzelonan / Conciertos en Barcelona

 

Backstage: Kontzertuak Bartzelonan / Conciertos en Barcelona

 

 

OBCk Euskadin eskaini dituen kontzertuen argazkiak

 

04 Sinfonikoa. 25/26 Denboraldia. OBC

Osteguna 27 Azaroa, 2025

Miguel Ituartek piano-errezitaldia emango du larunbat honetako Miramongo Matinéean

Miguel Ituartek piano-errezitaldia emango du larunbat honetako Miramongo Matinéean

Nazioarteko ibilbidea duen eta 2001etik Musikeneko irakasle den pianista getxotar sarituak Bull, Boulez eta Liszten obrak eskainiko ditu larunbat honetan, azaroak 29, 11:00etan, Miramonen izango den kontzertuan. Sarrerak 11 eurotan daude salgai.

Larunbat honetan, azaroak 29, 11:00etan, Euskadiko Orkestraren ganbera-musika ziklo Miramongo Matinéeen Denboraldiko laugarren hitzordua izango da, Miguel Ituartek eskainiko duena. Getxon jaioa, pianojoleak Bilbo, Madril eta Amsterdameko goi mailako kontserbatorioetan egin zituen bere musika-ikasketak. Sari ugari jaso ditu nazioarteko lehiaketetan, baita musika espainiarraren interpretazioengatik ere. Errezitaldi asko emandakoa da, Europako hainbat herrialdetan eta orkestra askorekin, hala nola Concertgebouwko Ganbera, Londresko Royal Philharmonic, Lisboako Gulbenkian eta Espainiako eta Hego Amerikako zenbait orkestrekin. Piano irakaslea da Musikenen 2001ean sortu zenetik.

 

EROSI SARRERAK HEMEN

 

Miramongo Matinée honetarako, Ituartek denboran urrun dauden hiru lan bildu ditu, oso ezberdinak izaera eta estiloari dagokienez, baina bariazio aldetik antzekotasunak dituztenak.

Kontzertua John Bullen As I Went to Walsingham lan labur eta antzinakoenarekin hasiko da, Fitzwilliam Virginal Book izeneko bildumatik eratorria. Ondoren Ituartek Pierre Boulezen lehen obra arrakastatsua interpretatuko du: Pianorako 2. Sonata. 23 urterekin idatzia, lan honek bigarren Vienako Eskola, bere maisu Messiaenen irakaspenak eta garapen zaileko beethoveniar elementuak islatzen ditu. Boulezek nortasun handia erakusten du bertan eta piano «klasikoa» bere mugetara eramaten du, une batzuetan ia modu tradizionalaren parodiara iritsi arte.

Franz Liszten Pianorako Sonatak ixten du programa, bere garaian Clara Schumann («zentzurik gabeko zarata!» adierazi zuen) edo Brahms bezalako artista handiek ulertu ez zutena. Gaur egun, ordea, ia aho batez jotzen da metamorfosi tematikoko maisulantzat. Sonata hau lisztiar erdiko aroan jaio zen, bere lehen poema sinfonikoen ondoren eta pianoa eboluzio garrantzitsua bizitzen ari zen une batean, bere instrumenturako idazkera berriz aztertzera bultzatu zuena.

Sarrera solteak (11€) salgai daude euskadikoorkestra.eus webgunean eta Kursaal Auditoriumeko leihatilan. Gainera, orkestraren egoitzako leihatilan bertan ere eros ahal izango dira kontzertuaren egunean, leku libreak geratzen badira.

Miramongo Matinéetara eroso joateko, Euskadiko Orkestrak doako autobus-zerbitzua eskainiko du. 10:25ean abiatzen da autobusa Gipuzkoa Plaza 4tik eta geldialdiak egiten ditu Antso Jakituna 18an eta Madril Hiribidea 34an.

Miramongo Matinéeek Kutxa Fundazioaren babesa dute sortu zirenetik.

Osteguna 27 Azaroa, 2025

Euskadiko Orkestrak Bartzelonara bidaiatuko du asteburu honetan L’Auditorin hiru kontzertu emateko

Euskadiko Orkestrak Bartzelonara bidaiatuko du asteburu honetan L’Auditorin hiru kontzertu emateko

Euskadiko Orkestrak egunotan Gasteizen eta Iruñean eskaini duen programa konde-hirira eramango du, eta Mahlerren ‘Bosgarrena’ izango da plater nagusia.

Antonio Mendezek zuzenduko dituen azaroaren 28, 29 eta 30eko kontzertuek beste bi obra ere izango dituzte programan: Ravelen ‘Alborada del gracioso’ eta Sorozabalen ‘7 Lieder’, Sofia Esparza soprano nafarraren interpretazioan.

Bidaia hau Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunyarekin egingo den truke baten baitan gertatuko da. OBC aste honetan ari da kontzertuak eskaintzen Euskaldunan eta Kursaalen, Euskadiko Orkestraren Denboraldi Sinfonikoaren barruan.

Aste honen hasieran Gasteizen eta Iruñean ‘Sorozabal / Mahler’ programa aurkeztu ondoren, Euskadiko Orkestra Bartzelonara joango da orain, azaroaren 28, 29 eta 30ean L’Auditorin hiru kontzertu emateko. Lehenengo bi kontzertuak 19:00etan izango dira eta azkena 11:00etan. Euskadiko Orkestrak konde-hirira egiten duen zazpigarren bisita da honakoa.

Antonio Mendezek, nazioarteko proiekzio handiena duen zuzendari espainiarretako batek, zuzenduko du Euskadiko Orkestra kontzertu-programa honetan. Korronte estetikoen kontraste iradokitzailea sortuko duen euskal zaporeko programa eskainiko du.

Alde batetik, Maurice Ravelen hedonismo soinudun frantziarra izango da entzungai. Haren Alborada del gracioso lana Andaluziako ukituz beteta dago, orkestrako paleta finarekin. Bestalde, gainera, Pablo Sorozabalen lanaren inspirazio-iturri izan zen tradizio alemaniarra (Leipzigen eta Berlinen jaso zuen prestakuntza) ere suma daiteke. 1929an idatzitako 7 Lieder lanak Europaren erdialdeko arkitektura harmonikoa eta kontrapuntistikoa Euskadiko folklore eta hizkuntzarekin bateratzen dira. Fusio hori eskaintzeko interpretatzaile ezin hobea izango da Sofia Esparza. Nafarroako sopranoak nazioarteko dozena bat sari baino gehiago eta Vianako Printzea Fundazioaren Talentu Artistikoaren Saria jaso ditu, eta nazioarteko prestakuntza eta proiekzio liriko sendoagatik nabarmentzen da. Rol protagonistak interpretatu ditu Espainiako eta Europako antzoki nagusietan, eta bere belaunaldiko ahotsik bikainenetako batean bihurtu da.

Programa Gustav Mahlerren sorkuntza-lan tragikoenetako batek osatuko du: 5. Sinfoniak. Sinfonia hilzorian utzi zuen hemorragia baten ostean idatzi zuen. Osatzen ari zela, esnatzeari buruzko sinfonia hau idatzi zuen. Hasiera tronpetarekin jotako solo aztoragarri batek ematen dio.

 

 

Elkartrukea OBCrekin

 

Bidaia hau Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunyarekin egingo den elkartruke baten baitan gertatuko da. OBCk hirugarren aldiz bisitatuko du Euskadiko Orkestraren Denboraldia, lehenengo biak 1999an eta 2002an izan ziren. Orain bere zuzendari titularrarekin aurkeztuko da, Ludovic Morlot frantsesarekin, eta Nuria Rial soprano kataluniarrarekin batera. Programak barne hartuko ditu Debussyren (Prélude à l’Après-midi d’un faune) eta Ravelen (Bolero) lan enblematikoak –OBC ziburutarraren obra guztien sorta ari da grabatzen 6 diskotan–, baita Parisen bizitako egile kataluniarren musika ere, Mompou (Cinc cançons populars catalanes) eta Albenizena (The Magic Opal, suite). Gerharden (Els ballaires dins un sac) eta Miquel Oliu bartzelonarrak estreinatu berri duen bere azken sorkuntzaren, Plujaren, interpretazioarekin osatuko da programa. Errepertorio honek pasa den larunbatean Hanburgoko Elbphilarmonieko publikoa erakarri zuen, OBCk Alemanian barrena egindako biraren baitan, eta euskal publikoa ere liluratzea espero da.

Atzo, azaroak 26, OBCk lehen kontzertua eskaini zuen Bilboko Euskalduna Jauregian, eta gaur eta bihar, azaroak 27 eta 28, Donostiako Kursaal Auditoriumean emango ditu azken kontzertuak.

 

 

Sarrerak salgai

 

Bi programetarako (Sorozabal / Mahler eta Mompou / Ravel) sarrerak salgai daude euskadikoorkestra.eus eta auditori.cat-en, baita areto bakoitzaren leihatilan ere.

Asteartea 25 Azaroa, 2025

OBC Euskalduna eta Kursaaleko eszenatokira igoko da Euskadiko Orkestraren hurrengo kontzertu-programan

OBC Euskalduna eta Kursaaleko eszenatokira igoko da Euskadiko Orkestraren hurrengo kontzertu-programan

Kataluniar egileez gain Debussy eta Ravelen klasikoak barne hartuko dituen programa batekin, Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunyak (OBC) Bilbo bisitatuko du azaroaren 26an eta Donostia azaroaren 27 eta 28an, eta sarrerak salgai daude 10 eurotik aurrera.

Aldi berean, bi orkestren elkartrukearen baitan, Euskadiko Orkestrak kataluniar hiriburua bisitatuko du L’Auditorin hiru kontzertu eskaintzeko hilaren 28, 29 eta 30ean.

Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunyak hirugarren aldiz bisitatuko du Euskadiko Orkestraren Denboraldia, lehenengo biak 1999an eta 2002an izan ziren. Orain bere zuzendari titularrarekin aurkeztuko da, Ludovic Morlot frantsesarekin, eta Nuria Rial soprano kataluniarrarekin batera. Kontzertuak datozen egunetan izango dira: asteazkenean, azaroak 26, Bilboko Euskalduna Jauregian; eta ostegun eta ostiralean, azaroak 27 eta 28, Donostiako Kursaal Auditoriumean. Kontzertu guztiak 19:30ean izango dira.

 

EROSI SARRERAK HEMEN

 

XIX. mendeko azken hamarkadetan eta XX. mendearen hasieran, Paris itsasargi bihurtu zen Espainiatik iritsitako musikari askorentzat, eta Frantziako hiriburura joan ziren prestakuntza, aukera eta etorkizun artistiko berrien bila. Joan-etorri emankor hari esker, eragin-elkarrizketa bat sortu zen bi noranzkoetan: sortzaile horiek Frantziako modernismoaren ezaugarri asko bereganatu bazituzten ere, Iberiar penintsulako musika-energia ere eraman zuten beraiekin eta horrek sekulako lilura sortu zuen Frantziako hainbat konpositorerengan. Orkestrak bideek bat egiten duten toki hori arakatuko du eta honako konpositoreen lanak programatu ditu: Debussyren (Prélude à l’Après-midi d’un faune) eta Ravelen (Bolero) lan enblematikoak –OBC ziburutarraren obra guztien sorta ari da grabatzen 6 diskotan–, baita Parisen bizitako egile kataluniarren musika ere, Mompou (Cinc cançons populars catalanes) eta Albenizena (The Magic Opal, suite). Gerharden (Els ballaires dins un sac) eta Miquel Oliu bartzelonarrak estreinatu berri duen bere azken sorkuntzaren, Plujaren, interpretazioarekin osatuko da programa.

Errepertorio honek azaroaren 14an Hanburgoko Elbphilarmonieko publikoa erakarri zuen, OBCk Alemanian barrena egindako biraren baitan, eta euskal publikoa ere liluratzea espero da.

Kontzertu guztietarako sarrerak salgai daude euskadikoorkestra.eus-en eta aretoen leihatila eta webguneetan, 10 eurotik aurrera.

 

 

Euskadiko Orkestrak Bartzelonara bidaiatuko du

 

Euskadiko Orkestrak eta Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunyak elkarrizketa sinfonikoa izango dute aste honetan Pirinioen bi aldeetan. Elkartrukearen baitan, Euskadiko Orkestrak Bartzelonara bidaiatuko du hiru kontzertu eskaintzeko L’Auditorin azaroaren 28, 29 eta 30ean.

Antonio Mendezek, nazioarteko proiekzio handiena duen zuzendari espainiarretako batek, zuzenduko du Euskadiko Orkestra kontzertu-programa honetan. Korronte estetikoen kontraste iradokitzailea sortuko duen euskal zaporeko programa eskainiko du. Alde batetik, Maurice Ravelen hedonismo soinudun frantziarra izango da entzungai. Haren Alborada del gracioso lana Andaluziako ukituz beteta dago, orkestrako paleta finarekin. Bestalde, gainera, Pablo Sorozabalen lanaren inspirazio-iturri izan zen tradizio alemaniarra (Leipzigen eta Berlinen jaso zuen prestakuntza) ere suma daiteke. 1929an idatzitako 7 Lieder lanak Europaren erdialdeko arkitektura harmonikoa eta kontrapuntistikoa Euskadiko folklore eta hizkuntzarekin bateratzen dira. Fusio hori eskaintzeko interpretatzaile ezin hobea izango da Sofia Esparza nafar sopranoa. Programa Gustav Mahlerren sorkuntza-lan tragikoenetako batek osatuko du: 5. Sinfoniak.

Ostirala 21 Azaroa, 2025

Sofia Esparza sopranoa Euskadiko Orkestraren Denboraldian estreinatuko da hurrengo kontzertu-programan

Sofia Esparza sopranoa Euskadiko Orkestraren Denboraldian estreinatuko da hurrengo kontzertu-programan

Nafarroako interpreteak Sorozabalen ‘7 Lieder’-ei ahotsa jarriko die, Antonio Mendezek zuzendutako programa batean. Ravelen ‘Alborada del gracioso’ lanarekin hasiko dira kontzertuak, eta Mahlerren ‘Bosgarrena’ izango da plater nagusia.

Azaroaren 24an eta 25ean Gasteizen eta Iruñean programa hau eskaini ondoren, Euskadiko Orkestrak Bartzelonako L’Auditorira eramango du hilaren 28, 29 eta 30ean, Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunyarekin egindako elkartruke baten baitan.

Euskadiko Orkestrak 25/26 Denboraldi Sinfonikoko hurrengo programa aurkezten du, ‘Sorozabal / Mahler’ izenekoa, kontzertuak datozen egunetan izango dituena: astelehenean, azaroak 24, Gasteizko Jesus Guridi Kontserbatorioan, eta asteartean, azaroak 25, Iruñeko Baluarte Auditoriumean. Bi kontzertuak 19:30ean izango dira.

Antonio Mendezek, nazioarteko proiekzio handiena duen zuzendari espainiarretako batek, zuzenduko du Euskadiko Orkestra kontzertu-programa honetan. Korronte estetikoen kontraste iradokitzailea sortuko duen euskal zaporeko programa eskainiko du.

Alde batetik, Maurice Ravelen hedonismo soinudun frantziarra izango da entzungai. Haren Alborada del gracioso lana Andaluziako ukituz beteta dago, orkestrako paleta finarekin. Bestalde, gainera, Pablo Sorozabalen lanaren inspirazio-iturri izan zen tradizio alemaniarra (Leipzigen eta Berlinen jaso zuen prestakuntza) ere suma daiteke. 1929an idatzitako 7 Lieder lanak Europaren erdialdeko arkitektura harmonikoa eta kontrapuntistikoa Euskadiko folklore eta hizkuntzarekin bateratzen dira. Fusio hori eskaintzeko interpretatzaile ezin hobea izango da Sofia Esparza. Nafarroako sopranoak nazioarteko dozena bat sari baino gehiago eta Vianako Printzea Fundazioaren Talentu Artistikoaren Saria jaso ditu, eta nazioarteko prestakuntza eta proiekzio liriko sendoagatik nabarmentzen da. Rol protagonistak interpretatu ditu Espainiako eta Europako antzoki nagusietan, eta bere belaunaldiko ahotsik bikainenetako batean bihurtu da.

Programa Gustav Mahlerren sorkuntza-lan tragikoenetako batek osatuko du: 5. Sinfoniak. Sinfonia hilzorian utzi zuen hemorragia baten ostean idatzi zuen. Osatzen ari zela, esnatzeari buruzko sinfonia hau idatzi zuen. Hasiera tronpetarekin jotako solo aztoragarri batek ematen dio.

Iruñeko kontzerturako sarrerak salgai daude euskadikoorkestra.eus-en eta aretoaren leihatila eta webgunean, 10 eurotik aurrera.

 

 

Elkartrukea Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunyarekin

 

Gasteizko eta Iruñeko kontzertuen ondoren, Euskadiko Orkestrak ‘Sorozabal / Mahler’ programa Bartzelonako L’Auditorira eramango du, Kataluniako hiriburura egingo duen historiako zazpigarren bisitan. Taldeak azaroaren 28an, 29an eta 30ean eskainiko ditu kontzertuak, 19:00etan lehenengo bi egunetan eta 11:00etan azkena. Sarrerak salgai daude L’Auditoriren webgunean eta leihatilan.

Bestalde, datorren astean bertan, Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya Bilbon eta Donostian aurkeztuko da, Euskadiko Orkestraren Denboraldi Sinfonikoaren barruan, kataluniar egileez gain Debussy eta Ravelen klasikoak barne hartuko dituen programa batekin.

Horrela, bi orkestrek elkarrizketa sinfonikoa izango dute Pirinioen bi aldeetan. Elkartrukeari buruzko informazio gehiago hemen.

Osteguna 20 Azaroa, 2025

Euskadiko Orkestrak eta OBCk elkarrizketa sinfonikoa izango dute Pirinioen bi aldeetan

Euskadiko Orkestra eta Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya.
Euskadiko Orkestra eta Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya.

Euskal Herriko eta Kataluniako orkestrak elkarren artean trukatuko dira datorren astean.

Euskadiko Orkestrak ‘Sorozabal / Mahler’ kontzertu-programa eskainiko du azaroaren 24 eta 25ean Gasteizen eta Iruñean, eta ondoren Bartzelonako L’Auditorira eramango du azaroaren 28, 29 eta 30ean.

Kataluniar egileez gain Debussy eta Ravelen klasikoak barne hartuko dituen programa batekin, Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunyak (OBC) Bilbo bisitatuko du azaroaren 26an eta Donostia azaroaren 27 eta 28an. Azken egun horretan, bi orkestrak gurutzatu egingo dira eta aldi berean eskainiko dute kontzertu bana.

Euskadiko Orkestrak eta Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunyak (OBC) elkartrukea egingo dute berriro 23 urteren ostean eta modu sinbolikoan egingo dute gainera Ravel Pirinioen bi aldeetara eramanez: Euskadiko Orkestrak Ziburuko konpositorearen Alborada del graciosorekin hasiko du trukaketa eta OBCk bere kontzertu-programa itxiko du Ravelen Bolero ospetsuarekin.

Bi orkestrek prestatu dituzten programek barne hartzen dituzte, bi obra ezagun horiez gain, Sorozabalen euskal musika; Mompou, Albeniz, Gerhard eta Miquel Oliuren –Pluja obra estreinatu berriarekin– musika kataluniarra; Debussyren musika frantsesa; eta Mahlerren musika alemaniarra.

 

 

Euskadiko Orkestra ‘Sorozabal / Mahler’-ekin Bartzelonan

 

Euskadiko Orkestrak ekingo dio elkartruke honi kontzertuak eskainiz, Gasteizen eta Iruñean lehendabizi, eta Bartzelonako L’Auditorin ondoren, Kataluniako hiriburura historian egingo duen zazpigarren bisita izango den honetan. Antonio Mendezek, nazioarteko proiekzio handiena duen zuzendari espainiarretako batek, zuzenduko du Euskadiko Orkestra kontzertu-programa honetan. Korronte estetikoen kontraste iradokitzailea sortuko duen euskal programa eskainiko du. Alde batetik, Maurice Ravelen hedonismo soinudun frantziarra izango da entzungai. Haren Alborada del gracioso lana Andaluziako ukituz beteta dago, orkestrako paleta finarekin. Bestalde, gainera, Pablo Sorozabalen lanaren inspirazio-iturri izan zen tradizio alemaniarra (Leipzigen eta Berlinen jaso zuen prestakuntza) ere suma daiteke. 1929an idatzitako 7 Lieder lanak Europaren erdialdeko arkitektura harmonikoa eta kontrapuntistikoa Euskadiko folklore eta hizkuntzarekin bateratzen dira. Fusio hori eskaintzeko interpretatzaile ezin hobea izango da Sofia Esparza soprano nafarra. Programa Gustav Mahlerren sorkuntza-lan tragikoenetako batek osatuko du: 5. Sinfoniak. Sinfonia hilzorian utzi zuen hemorragia baten ostean idatzi zuen. Osatzen ari zela, esnatzeari buruzko sinfonia hau idatzi zuen. Hasiera tronpetarekin jotako solo aztoragarri batek ematen dio.

 

 

Kontzertuak

 

  • Azaroak 24 (19:30): Jesus Guridi Kontserbatorioa (Gasteiz)
  • Azaroak 25 (19:30): Baluarte Auditoriuma (Iruña)
  • Azaroak 28 (19:00): L’Auditori (Bartzelona)
  • Azaroak 29 (19:00): L’Auditori (Bartzelona)
  • Azaroak 30 (11:00): L’Auditori (Bartzelona)

 

 

Programa

 

  • M. Ravel: Alborada del gracioso [8’]
  • P. Sorozabal: 7 Lieder [16’]
  • G. Mahler: 5. Sinfonia [68’]

 

 

OBC ‘Mompou / Ravel’-ekin Euskadin

 

Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunyak hirugarren aldiz bisitatuko du Euskadiko Orkestraren Denboraldia, lehenengo biak 1999an eta 2002an izan ziren. Orain bere zuzendari titularrarekin aurkeztuko da, Ludovic Morlot frantsesarekin, eta Nuria Rial soprano kataluniarrarekin batera. Programak barne hartuko ditu Debussyren (Prélude à l’Après-midi d’un faune) eta Ravelen (Bolero) lan enblematikoak –OBC ziburutarraren obra guztien sorta ari da grabatzen 6 diskotan–, baita Parisen bizitako egile kataluniarren musika ere, Mompou (Cinc cançons populars catalanes) eta Albenizena (The Magic Opal, suite). Gerharden (Els ballaires dins un sac) eta Miquel Oliu bartzelonarrak estreinatu berri duen bere azken sorkuntzaren, Plujaren, interpretazioarekin osatuko da programa. Errepertorio honek pasa den larunbatean Hanburgoko Elbphilarmonieko publikoa erakarri zuen, OBCk Alemanian barrena egindako biraren baitan, eta euskal publikoa ere liluratzea espero da.

 

 

Kontzertuak

 

  • Azaroak 26 (19:30): Euskalduna (Bilbo)
  • Azaroak 27 (19:30): Kursaal (Donostia)
  • Azaroak 28 (19:30): Kursaal (Donostia)

 

 

Programa

 

  • I. Albéniz: The Magic Opal. Suite [16’]
  • F. Mompou: Cinc cançons populars catalanes [15’]
  • R. Gerhard: Sis cançons populars catalanes. Els ballaires dins un sac [2’]
  • C. Debussy: Prélude à L’après-midi d’un faune [10’]
  • M. Oliu: Pluja [15’]
  • M. Ravel: Bolero [16’]

 

 

Sarrerak salgai

 

Bi programetarako (Sorozabal / Mahler eta Mompou / Ravel) sarrerak salgai daude euskadikoorkestra.eus eta auditori.cat-en, baita areto bakoitzaren leihatilan ere.

Osteguna 13 Azaroa, 2025

BOS eta Euskadiko Orkestraren perkusiojoleek elkarrekin eskainiko dute larunbat honetako Miramongo Matinéea

BOS eta Euskadiko Orkestraren perkusiojoleek elkarrekin eskainiko dute larunbat honetako Miramongo Matinéea

Bi orkestretako tinbal eta perkusio sailetako zortzi musikarik osatutako taldeak programa heterogeneoa eskainiko du larunbat honetan, azaroak 15, 11:00etan, Miramonen izango den kontzertuan. Sarrerak bukatu egin dira.

Larunbat honetan, azaroak 15, 11:00etan, Euskadiko Orkestraren ganbera-musika ziklo Miramongo Matinéeen Denboraldiko hirugarren hitzordua izango da, BosEo Percussion Groupek eskainiko duena. Ganbera-proposamen oso berezia izango da, Bilbao Orkestra Sinfonikoaren eta Euskadiko Orkestraren tinbal eta perkusio sailen arteko lankidetzaren emaitza baita. Bi orkestretako tinbal eta perkusio sailetako zortzi musikarik osatzen dute taldea: Igor Arostegi, Elur Arrieta, Joaquin Carrascosa, Jose Luis Carreres, Anthony Lafargue, Hector Marques, Andreu Rico eta Vicent Zaragoza.

Indarrak batzeari esker, talde honek errepertorio askoz zabalagoa landu ahal izango du interpreteen kopuruari dagokionez, oso gutxitan izaten baita hain multzo ugariarentzat sortutako obrak interpretatzeko aukera. Programak soinu-ibilbide zabala eskainiko du: folklore-inspirazioko konposizioetatik hasi eta ganbera-musika “perkusiboari” aplikatutako teknologia berriak dituzten lanetaraino. Pieza bat ikusi ere egin ahal izango da, non ez den inolako instrumenturik erabiliko, baizik eta gorputzaren mugimendua bakarrik, adierazpen-bide gisa.

Era berean, nazioartean ospe handia duten musikagileen lanak interpretatuko dira: Txaikovski, Intxaur-hauskailuaren suitearen moldaketa delikatuarekin; Christopher Rouse estatubatuarra, Karibeko soinuetara garamatzan kinteto batekin; eta Steve Reich, Music for Pieces of Wood lan enblematikoarekin, kultura guztietan dagoen jatorrizko perkusio-instrumentuan oinarritzen dena: zurezko piezak.

 

 

Programa osoa

 

S. Reich, Music for Piece of Wood [10']
P. Jodlowski, 24 Loops [8']
H. Mancini, Bateria eta perkusio-talderako kontzertua [10']
C. Cangelosi, Theatric nº10 [3']
C. Rouse, Oogun Badagris [6']
C. Salvador, Tarkim [6']
P. I. Txaikovski, Intxaur-hauskailua [15']

 

 

Sarrerak bukatuta

 

Matinée honetarako sarrera guztiak saldu egin dira.

Miramongo Matinéetara eroso joateko, Euskadiko Orkestrak doako autobus-zerbitzua eskainiko du. 10:25ean abiatzen da autobusa Gipuzkoa Plaza 4tik eta geldialdiak egiten ditu Antso Jakituna 18an eta Madril Hiribidea 34an.

Miramongo Matinéeek Kutxa Fundazioaren babesa dute sortu zirenetik.

Astelehena 10 Azaroa, 2025

132 ahots behar dira ‘Abestu Euskadiko Orkestrarekin’ ekimenaren bigarren ediziorako

132 ahots behar dira ‘Abestu Euskadiko Orkestrarekin’ ekimenaren bigarren ediziorako

Lehen edizio arrakastatsu baten ondoren, abeslari ez-profesionalek Euskadiko Orkestrarekin abesteko aukera ematen duen proiektu parte-hartzailea bueltan dator. Hiru eszenatoki handitan abestuko du herritarren abesbatzak: Euskalduna, Kursaal eta, nobedade gisa, Baluarte.

Izen-ematea zabalik dago azaroaren 10etik abenduaren 4ra eta aukeratutako ahotsak abenduaren 15ean iragarriko dira. Kontzertuak martxoan izango dira eta aurreko bi hilabeteetan 10 entsegu kolektibo egingo dira.

Parte-hartze eta asebetetzeari dagokionez aurreikusten zen guztia aise gainditu ondoren, Abestu Euskadiko Orkestrarekin itzuli da, zenbakitan hazi den bigarren edizio batekin. Alde batetik, 132 ahots nahi dira, iaz baino %10 gehiago, eta, bestetik, egutegian hitzordu berri bat gehitu da eta eszenatoki berri bat: Baluarte Auditoriuma.

Proiektua Denboraldi Sinfonikoaren barruan ikusaraziko da, Schumann / Respighi izeneko zortzigarren programa sinfonikoaren baitan eta Riccardo Frizzaren zuzendaritzapean. Kontzertuak honako egunetan izango dira: martxoaren 13an Iruñeko Baluarte Auditoriumean, martxoaren 14an Bilboko Euskalduna Jauregian, eta martxoaren 16 eta 18an Donostiako Kursaal Auditoriumean.

 

Proiektu hori gauzatzeko, 132 ahots anonimo eta boluntario bildu behar dira guztira (bai aurretik parte hartutakoak, bai oraindik egin ez dutenak), eta Euskadiko Orkestraren webgunean eman beharko dute izena parte hartu nahi duten herritarrek abenduaren 4rako beranduenez. Ezinbestekoa da gutxieneko musika-prestakuntza izatea eta partiturak irakurtzen jakitea. Ondoren, Miramonen urtarrilaren 14tik martxoaren 12ra bitarteko asteazkenetan antolatutako 10 entseguetako ahalik eta gehienetara joatea eskatuko da. Beste berrikuntzetako bat da lehen hiru entseguak Bilboko Juan Crisostomo de Arriaga Kontserbatorioan errepikatuko direla, Bizkaiko eta Arabako pertsonei sarrera errazteko.

Errepertorio berria hiru lanek osatuko dute: Sorozabalen Euskalerria; Bizeten Carmen operako ‘Martxa eta abesbatza’; eta abeslariek aukeratuko duten hirugarren lan bat. Horren guztiaren interpretazioak (abesbatza misto eta orkestrarako) kontzertuen 10 eta 15 minutu artean hartuko ditu, eta Easo Abesbatzako 40 kide izango dira entsegu batzuetan zein eszenatokian aukeratutako herritarren abesbatzari laguntzeko.

Euskadiko Orkestrak aparteko aukera hau baliatzera animatzen ditu herritarrak; horietako batzuentzat agian amets bat da orkestra handi baten ondoan eta eszenatoki garrantzitsuetan zuzenean abestea. Informazio guztia eta izen-emateak euskadikoorkestra.eus-en.

Ekimen hau ARTIS+, artea gizarteratzeko proiektuaren baitan sartzen da. Euskadiko Orkestrak 2027ra arte parte hartuko du mugaz gaindiko lankidetza sustatzen duen Europako proiektu honetan, beste hainbat bazkiderekin batera, tartean, Orchestre National du Capitole de Toulouse, L’Auditori eta Bartzelonako OBC Orkestra, eta Pauko Orkestra.

 

 

Parte hartzeko baldintzak

 

  • Parte hartu ahal izateko, beharrezkoa izango da gutxieneko musika-prestakuntza izatea eta partiturak irakurtzen jakitea.
  • Parte hartzeko gutxieneko baldintzak betetzen dituztenen artean zozketa egingo da. Hautatua izan ez dena itxaron-zerrendan geratuko da, bajak gertatuz gero. Izena emateak ez du parte hartzea bermatzen.
  • Aurreikusitako 10 entseguetara ahalik eta gehienetara joatea eskatzen da.
  • Lehen entsegua baino lehen, ahots- eta piano-partitura eta ahotsen grabazioak parte-hartzaileen eskura jarriko dira.

 

 

Datak

 

  • Izen-ematea: azaroaren 10etik abenduaren 4ra.
  • Zozketa eta hautatutako ahotsen jakinarazpena: abenduak 15.

 

 

Entsegu-plana

 

  • 10 entseguen datak: 2026ko urtarrilaren 14tik martxoaren 12ra. Egutegi osoa hemen ikusi.
  • Entsegu gehienak asteazkenetan izango dira, 19:15etik 21:45era*.
  • Tokia: Euskadiko Orkestraren egoitza (Miramon Pasealekua, 124, Donostia).

*Bizkaiko eta Arabako pertsonei erraztasuna emateko, lehen entseguak ostiraletan errepikatuko dira (urtarrilak 23 eta 30, eta otsailak 6) Bilboko Juan Crisostomo de Arriaga Kontserbatorioan, ondorengo ordutegian: 17:15-19:45.

 

 

Kontzertuak

 

Schumann / Respighi programa sinfonikoa

Zuzendaria: Riccardo Frizza
Abesbatzaren zuzendaria: Gorka Miranda
Abesbatza laguntzailea: Easo Abesbatza

 

 

Datak:

 

  • Iruña (Baluarte Auditoriuma): 2026ko martxoak 13
  • Bilbao (Euskalduna Jauregia): 2026ko martxoak 14
  • Donostia (Kursaal Auditoriuma): 2026ko martxoak 16 eta 18

 

 

Obrak:

 

  • P. Sorozabal: Euskalerria
  • G. Bizet: Carmen, ‘Martxa eta abesbatza’
  • Abeslariek hautatuko duten hirugarren obra

 

 

Lehenengo edizioaren bideo eta irudiak

 

 

Abestu Euskadiko Orkestrarekin, kontzertuak / conciertos

 

 

Jarduera hau ARTIS+ proiektuaren parte da, eta proiektu hau Europako Batasunak finantzatzen du %65ean Interreg VI-A Espainia-Frantzia-Andorra (POCTEFA 2021-2027) programaren bidez

 

Orriak